h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Alla kort i samma korg, eller hur var det?

Publicerad 2008-06-29 23:51:46 i Allt-i-ett,

Jag har kommit på mig själv vid ett flertal tillfällen att jag är en person som satsar allt på ett kort och samtidigt lägger alla ägg i samma korg.

Logiken säger dock att man ska diversifiera och dela upp riskerna. Så har jag också haft bilden av att jag tänker och även handlar, men i det senaste har jag bara fått inse att jag faktiskt inte gör så. Jag har väl ändå den logiska genen i mig? Ja, det trodde jag iallafall.

Men jag får väl se det positiva i det hela. När jag satsar allt på ett kort, kan jag ju faktiskt vinna desto mer. Sen om jag snubblar med den där förbaskade äggkorgen när jag nästan fyllt den till max, så får jag väl helt enkelt börja om från början och glo ihjäl hönorna tills det ploppar ut fler ägg.

Än så länge har jag väl snarare fått 22 i black jack, blivit tjock och sedan snubblat redan när äggkorgen knappt är halvfull. Men jag ger inte upp. Tror att det kommer att bli svårt för mig att ändra strategi, även om min hjärna egentligen vill vara logisk. Men så tänker jag; någon gång ska jag få 21 och jag ska försöka vara mer varsam med äggkorgen.

Någon gång måste det bara gå vägen. Right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt