h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Som ett brev på posten

Publicerad 2008-07-28 21:43:05 i Allt-i-ett,

När jag kom hem från tågluffen hade jag fått ett brev från JC. Det brukar dimpa ner ett brev eller mail då och då från dom eftersom jag har ett kundkort där. Vet ärligt talat inte varför de fortsätter att skicka saker till mig, eftersom jag inte använt kortet sedan jag gick på gymnasiet typ, alltså minst sex år sedan. Har de inte koll på sånt? Men jag blev lite misstänksam när jag såg att kuvertet var handskrivet. Varför skulle någon på JC skicka ett brev med handskriven adress till mig? Jag är ju som sagt knappast deras mest trogna kund. Hoppas iaf inte det, för deras skull.


Först trodde jag faktiskt att det bara var en font som såg ut som handstil, för det var ganska prydligt skrivet, men när jag granskade det lite närmare var de båda e-na i mitt namn inte lika och därmed kunde jag utesluta den teorin. Jag öppnade brevet som om det vore ett hemligt paket. Tittade mig omkring och när ingen såg drog jag försiktigt upp den limmade fliken utan att riva sönder den.


"GRATTIS! Du har vunnit 2:a pris" stod det som rubrik. Va tusan, tänkte jag. Var har jag varit med och tävlat? Jag vet fortfarande inte, men troligen är det en av de där tävlingarna jag brukar fylla i som allra hastigast på internet då och då, men som jag aldrig vinner. Det brukar ju alltid vara en sån där hemsk ruta där man ska formulera varför man ska vinna. Jag hatar det. Blir alltid så töntiga svar. Brukar skriva helt sjuka saker om varför, men minns inte vad jag skrev i denna tävligen. Skulle vilja veta, eftersom det kanske kan ligga som grund för fler vinster i framtiden.


Visserligen har jag vunnit en magic 8 ball samt en (?!) biobiljett till filmen Bedazzled. Det var väl sisådär åtta år sen, men jag minns att man skulle skriva ner vad man skulle önska sig om man fick sju önskningar. Tror att jag önskade mig saker i stil med en rosa elefant med turkosa prickar, livstids förbrukning av blyertspennor etc. Min sjunde önskning var att jag önskade att jag inte hade önskat mig det jag precis önskat mig. Jättetöntigt, men det är typ så mina motiveringar brukar låta. Magic 8-bollen har jag visserligen haft glädje av och jag brukar faktiskt fortfarande fråga om lite allt möjligt. Hatar svaret: "Reply hazy. Try again later". Det ger mig liksom inget. Inte för att de andra svaren borde göra det heller, men på nåt skumt sätt gör de det ändå. Lite skoj äre. Tror dock aldrig att jag utnyttjade min ena biobiljett. Hur kan man egentligen lotta ut EN biobiljett?


Från JC vann jag två VIP-biljetter till Way Out West i Göteborg, 7-9 augusti. Det var en bra vinst tycker jag, så dessa ska jag utnyttja. Beskrivningen av vad en VIP-biljett innebar: "På VIP-området har ni möjlighet att mingla med artister, folk från musikbranschen samt köpa något att dricka från baren". Känns otroligt exklusivt att man kan köpa dricka i baren. En fanta tack! 35 kronor? Jaha, okej. Kanske ska ta och spela in ett kassett med min duschversion av Bailando, så kan jag dela ut den bland "folk i musikbranschen". Nån borde ju nappa på det. Kan nog bli sommarhiten 2009. Ja?


Men de ska bli skoj med en helg i Götet. Träffa polarna. Har typ redan lovat bort min ena VIP-biljett, men om du kommer med en bra formulering på varför just du ska få följa med, kan det hända att jag ångrar mig. Det är ju jag som sitter på biljetterna. Men en hemsk tanke slog mig. Tänk om jag har skrivit en motivering om vem jag skulle ta med mig och att jag nu måste dyka upp med denna personen. Jag har en tendens till att skriva farmor, mamma eller liknande för att det ska låta bra och att jag kanske kan ha ett "unikt" svar och därmed öka mina vinstchanser. Tänk om jag skrev "Jag skulle ta med mig min farmor för hon bara ääälskar Håkan Hellström". Det är ju lögn. Hade det varit Christer Sjögren, javisst. Sen dog ju farmor för ett par år sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt