h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

En telefonväxel behöver också paus

Publicerad 2008-07-03 14:36:46 i Allt-i-ett,

Hade fått en tid för undersöknings hos Folktandvården i Årjäng. Senast jag var där var 2005 och NU tyckte de att det var så dags att komma på en undersökning igen.


Låt mig berätta att jag sedan 2005 tagit initiativet att gå till privattandläkare för undersökning, eftersom när jag ringde till folktandvården och bad om en tid sa de att så länge det inte var akut fick jag vänta på en inkallning. Det kan ju tyckas som turligt att jag därför uppsökte privattandläkare, eftersom jag då, ve och fasa, också fick laga hål som i 2005 bara var sk "början till hål". Det var första och förhoppningsvis sista gången.


Eftersom jag numera går till privattandläkare (det låter lyxigt, privattandläkare) ringde jag för att avboka min tid samt berätta att jag inte heller vill ha någon ny.


Ringde klockan 16:30 igår. Telefonsvar.


Den robotröstliknande tanten berättar att öppettiderna på Folktandvården i Årjäng är 7:10 - 11:45 samt 13:00 - 16:15.


Fine, tänkte jag. De har öppet mellan 7:10 - 16:15 med en lunchrast på en timma och en kvart. Det är väl helt normalt och acceptabelt. Då fortsätter tanten med samma låga, hackiga och faktiskt ganska depressiva röst. "Vi har även stängt för posthantering och paus mellan 9:30 - 10:30 och 14:30 - 15:30.


Jag var tvungen att ringa en gång till för att kolla om jag hörde rätt. Det gjorde jag. Snacka om invecklat. Varför inte bara säga de tider man kan ringa direkt? Vissa har säkert hunnit att lägga på innan de ens kommer till att de har stängt för posthantering. Låter otroligt töntigt också; stängt för posthantering. Kan man ha det? Hur mycket post får de om de behöver en halvtimma per dag för att hantera den?


Så låt mig klargöra det hela.

Vill du ha svar på Folktandvården i Årjäng får du ringa 0573-638787 vardagar mellan:


07:10 - 09:30

10:30 - 11:45

13:00 - 14:30

15:30 - 16:15


Jag ringde prick 09:30 idag. Då fick jag en något muntrare röst på en telefonsvarar som sa: "Välkommen till Folktandvården i Årjäng. Just nu är det många som ringer, men vi tar ditt samtal så fort vi kan". Toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt