h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

It's not raining men, but quite a few cats and dogs...

Publicerad 2008-01-16 22:12:40 i Allt-i-ett,

Ösregn hela dagen och det är mitten av januari. Vi ska ju vara inne i den kallaste vintern nu.

Tur att jag åker till fjällen imorn då. Åker med jobbet, så det blir en gratishelg också = Lovely! Varken behöva betala mat, dryck, husrum, liftkort eller skidhyrning. Me like! Visserligen ska vi ha möte hela fredagen samt några timmar på lördag eftermiddag, men det ska nog gå bra det. Ska överleva det. Hehe...

Men sen ska man tillbaks till gråa, regniga och för närvarande riktigt trista Oslo. Man blir ju så trött o depp av det gråa. Jag kan faktiskt gilla en regndag då och då. Är ju mysigt att höra smattret mot fönstren och en liten promenad i regnet kan också va skönt. Men inte hela tiden! Och framförallt inte i januari!

Jag skulle försöka hitta några goggles på stan idag efter jobbet, så att jag har när jag åker skidor. Vet ni hur dyra sånna är?! De jag tyckte var fina kostade ju 1500 norska kronor. Hua. Så mkt pengar hade jag verkligen inte tänkt lägga på DET. Jag skojar inte om jag säger att jag var inne i sex olika sportbutiker. Himla tur att de låg nära varann för regnet bara öste ner. I sista affären hittade jag dock ett par, vilka jag för övrigt tycker var de snyggaste av de jag sett under mitt letande, för 549,-. Var hungrig och ville bara hem, så jag köpte dom. Efter att ha stått i kö i en halv evighet och med en tant före mig som skulle köpa en ridhjälm, vilken hon var heelt säker var på rea och skulle minsann inte betala fullt pris. Tanten fick väl ingen trevlig överraskning, vilket jag däremot fick när det väl blev min tur. Behövde bara betala 499,-. Jag vet, det är inte så mkt billigare, men det känns så mkt bättre att det var under och inte över 500. Störd man är.

När jag sen skulle ta trikken hem, eftersom det regnade katter och hundar från ovan + att jag var hungrig, trött och bara ville hem. Gick på första bästa trikk, vilken kom inom 2 minuter. Frid och fröjd, i en hel hållplats. Då kläcker chauffören att nåt smartass har ställt en bil i vägen för trikkspåren, så han blir tvungen att köra en annan väg, men tröstar folk med att det bara är tre hållplatser som drabbas och att han kommer på rätt spår sen igen. Gissa vems hållplats det gällde? Yes - MIN! Fick helt enkelt kliva av och gå hem. Visst, det är inte superlångt, men i ösregn.... Inte skoj. Sneddade över en park för att tjäna lite tid tänkte jag, men oj det fick jag ångra. Den vanligtvis trevliga sneddningen genom parken brukar vara nog så trevlig, men i allt regn hade gigantiska och djupa vattenpolar bildats. Runtom var det bara lera och dy. MAn fick helt enkelt välja. Bli toklerig, eller blöt till anklarna. Jag valde till en början leran, men var sen illa tvungen att ställa mig i en pöl för att bli av med all lera från skorna.

När jag väl såg min port, genomsur av allt regn och med halvleriga och totalblöta skor, kunde det ju inte bli så mkt värre. Nej, men då ser jag inte bara en, utan två, tre och fyra trikkar komma på rad förbi min dörr (ja, trikken stannar precis utanför dörren). Detta betydde alltså att jag hade kunnat vänta i sisådär 10-15 minuter nere i stan istället för att behöva traska i regn, dy och bli lika sur utanpå som inombords.

Så kan det vara... Och sånna dagar önskar man bara att man kunde åka bort. Gärna till sol och värme, nu när det är så grått o trist här. Har ju fått ett förfrågan som jag har svårt att tacka nej till. Nessa som är i USA o pluggar, ska dra en vecka till Mexico innan hon kommer hem till Svea Rike igen och undrade om jag ville haka. Detta är redan i början av mars, vilket skulle passa mej perfekt. Jag skulle åka strax efter en mässa i Tyskland och komma hem lagom till en mässa i Stockholm. Så ledigheten från jobb skulle inte vara några problem, men detta är bara en liten del av alla "pros" jag hittat. Fler kan ni säkert räkna ut själva; sol, bad, dyk, mat, fest, öl, LEDIGHET! Jag har dock även ett par "cons". Pengabiten är en av dom. Asså, jag har ju egentligen råd, men sen har jag inte så mkt kvar efter det. Man kommer ju inte vilja snåla när man väl är där. En minicon är kanske att det blir ganska kort att vara där en vecka bara, men de ska nog gå bra..hehe. Sen är det en con till, som jag hoppas att jag kan reda ut inom kort. Ska göra mitt bästa. Vill kunna få allt. Kan man det? Jag hoppas. Hoppas med mig. :)

Nu ska jag packa inför fjällhelgen. Mina nya goggles ska jag inte glömma. Glömde ju säga att de matchar såväl jacka som mössa grymt bra. Bruna, med turkost på. Ett par blommor och lite text om jag inte minns fel. Får gå ch kika på dom. Sen ska jag hoppa i kojs o läsa lite innan jag tar mig till drömmarnas land. Har förresten börjat på Da Vinci-koden nu. Eftersom "alla" läst den och sagt att den är sååå bra, så får jag väl ta mig i kragen o plöja genom den jag med. Än så länge är det ingen besvikelse iaf. Tur de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt