h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Först borsta, sen toa.

Publicerad 2008-08-04 23:52:44 i Allt-i-ett,

Det absolut sista jag alltid gör innan jag lägger mig på kvällen är att gå på toa. Det låter ju ganska logiskt att man gör det och att jag knappast är ensam om det, men jag har insett att jag kanske är lite extrem. Jag måste verkligen göra det precis precis innan jag lägger mig.

Om jag är superkissnödig när jag ska gå och borsta tänderna, så att jag måste gå på toan först och borstar tänderna efteråt; då måste jag sätta mig på toan en gång till precis innan jag går till sängs. Det är så vitt jag hinner att tvätta händerna, men jag gör det snabbt och sen är det raka spåret till sängen som gäller.

Nu i det sista har jag blivit lite bättre tror jag, men förr om jag inte somnade direkt, utan kanske låg vaken i 20 minuter, var jag tvungen att gå upp och kissa en gång till. Tänk er att få känslan av att blåsan är fylld till max, då måste man ju bara gå; men man lyckas ju bara få ut ett par droppar. Kan troligen liknas med blåskatarrsymtomet.

Jag vet inte riktigt varför jag gör så. Har ju liksom inte problem med att jag gör i sängen, men iofs kanske det är mkt tack vare att jag beter mig som jag gör. Nej, jag tror faktiskt att det har lite med att jag inte vill vakna av att jag är kissnödig. Bara tanken av att behöva gå upp ur sängen mitt i natten ger mig rysningar. Det orkar jag bara inte. Är medveten om att det kan låta lite motsägelsefullt, men om jag vaknar en timma innan jag ska gå upp av att jag är kissnödig, då förtränger jag den känslan, låtsas som ingenting och somnar om.

Jag som sover tungt som en sten borde verkligen ta den signalen på allvar, eftersom jag då troligen är riktigt jäkla kissnödig, men icke. Tredje gången jag vaknar brukar jag dock motvilligt gå upp. Och so far so good. Det har ju gått bra, men peppar peppar...

Nu ska jag stänga datorn o sen gå på toa. Borstat tänderna har jag redan gjort. Rutinerat.

Kommentarer

Postat av: beccaq

Publicerad 2008-08-08 14:58:33

jag vet... jag kallar det psykiskt kissenödig... hehehe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt