h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Härlig gubbe, den där Tore

Publicerad 2008-08-01 23:02:33 i ,

Jag kom precis att tänka på gubben av nån anledning. Han tyckte om mig när jag stod bakom kassan på Shell i Töcksfors. Brukade sitta med i köket när jag hade lunch ibland. Sa aldrig jättemycket, men han tog en öl medan jag käkade min lunchlåda. Satt och småmuttrade om det ena och det andra. Gubben gillar mig och jag kan inte låta bli att gilla honom. Klippet porträtterar Tore klockrent, faktiskt.



Varje gång jag träffat Tore efter denna inspelningen pratar han om Filip och Fredrik. Han tror att bara för att jag har pluggat media, så känner jag automatiskt dessa killar. Han brukar säga att "Han, den där långe, han är inte klok han".

Han säger alltid vad han tycker iaf, Tore. Det kan ju tyckas bra, men vid vissa tillfällen hade varit bättre om han åtminstone kommenterat det hela kanske 30 sek senare. Som till exempel den gången det kom in en dam, som var ganska rund i kroppen, på macken. Tore stod som vanligt bredvid kassan och tittade ut över pumparna. Där kan han för övrigt stå i timmar. Shell är liksom mötesplatsen för pratsjuka gubbar i bygden som inte har bättre för sig.

Hursomhelst, den här något stora tanten hade precis betalat, vänt sig om och tagit ett steg mot dörren 10 meter bort. Då kläcker Tore "Ho va itte litte tjock ho", samtidigt som han småskrattar och överkroppen liksom hoppar med i varje hoho han tar. Eftersom Tore tittade väntande på mig efter en kommentar, låtsades jag som att jag inte hörde och sa "Va sa du?", bara för att köpa lite tid. Då upprepar han kvickt "Ho va tjock". Just i detta tillfälle var damen precis på väg ut genom dörren och jag hoppas innerligt att hon inte hörde vad han sa, men å andra sidan kanske hon inte förstod heller.

Det är ganska många som inte förstår honom, eftersom ham mumlar ganska mycket och pratar bred dialekt. Har han dessutom inte tänderna instoppade kan få faktiskt höra exakt vad han säger. Ibland måste tom jag ge upp och bara nicka och låtsas att jag hörde vad han sa. Finns väl en anledning till varför de textade honom på 100 höjdare.

Mitt svar till Tore var, som till många andra av hans kommenterer, "Jasså, det tycker du".
Känns liksom politiskt rätt.
Tystnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt