h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Tanzania - here we come!

Publicerad 2007-02-13 23:54:31 i Allt-i-ett,

Då var det bokat!

Den 23 Mars åker jag, Lise-Lotte och Josse till Tanzania. 8 veckor! Känns faktiskt riktigt overkligt, men OJ vilken upplevelse de ska bli. I torsdags blev vi tilldelade stipendier på totalt 50 000 SEK för att möjliggöra vår studie inför vår C-uppsats som är vår sista kurs på utbildningen. Snacka om att få en kanonfinish på utbildningen!

Idag bokade vi iaf resan. Och betalade. Eller ja, L-L betalade, eftersom vi ännu inte erhållit $$$ från stipendierna och varken jag eller Josse hade ett rött öre att lägga ut. Fattiga studenter! Haha... L-L hade dock precis de vi behövde på sitt sparkonto, 20 papp. Det är för övrigt ganska exakt 1000 gånger mer än vad jag har på mitt sparkonto. Nu har jag avslöjat min stora rikedom. De som är ute efter pengar ska inte flörta med mej med andra ord. Inte ÄN iaf. =p. Hoppas för L-Ls skull att vi verkligen får stipendierna då. Haha. =) Annars, tack för biljetten tjejen! De ska jag komma ihåg. Jag kan betala en solstol åt dej på Zanzibar! =p

Om allt går enligt planerna, vilket vi verkligen hoppas att det gör, kommer vi i alla fall att lyfta från Arlanda 20:00, fredagen den 23 Mars. Planerat är också att vi ska skriva en tenta i Teori och metod mellan 8-12 i Kalmar samma dag. Mindre skoj, men men. Får väl hoppas att vi sätter den då, annars blire jobbigt att få ut examen, eftersom vi kommer hem knappt två veckor innan den. Tight att hinna med en omtenta då kanske. Hehe. Vore ju trist o missat en tiopoängare faktiskt. Nä, men de vore faktiskt grymt tråkigt. Får hoppas att Sune är snäll vid rättningen. :) 

Ser sjukt fram emot att resa iaf. Även om vi ska plugga där nere ska vi ta oss ut på stäpperna och kolla in naturen så klart! Åka på safari! Lejon, giraffer,bufflar, noshörningar, geparder, leoparder - you name it, vi ska se det. Ska även ligga på Zanzibars milslånga vita stränder... *drömmer mej bort* Najs!

Visserligen ska vi åka ner under regnperioden(!!!), men vi är inte bittra för det. Lite vatten har ingen dött av. Eller jo, det har väl många gjort, men vi kan simma! Sen finns det då en anledning för oss att sitta inomhus med lite böcker och nörda framför varsin laptop. Annars kommer vi att sitta ute och glassa i skuggan med en laptop i knät och paraplydrink i handen. Då kommer vår uppsats bli precis så lagom flummig som en uppsats i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap ska vara.

Kanske romantiserar jag vår resa en aaaning, men det SKA man ju. Jag kommer helt klart berätta om både det ena och det andra som händer oss där nere. Innan det kommer jag väl att dra alla förberedelser. Haha...

Btw. Ringde Tanzanias ambassad i Stockholm för att höra mej för ang visum. Lagom service-minded hon var som jag snackade med. Det kan jag lova. Jag var frågande och lagomt osäker, medan hon helt enkelt bara var otroligt kort. Samtalet gick:

Jag: Hej. Jag tänkte höra mej för ang visum till Tanzania. Det är så att jag och två tjejer ska dit i mars och va där i två månader. Vi ska skriva en uppsats.
Hon: Ja?
Jag: Jaaa, hur ska man gå till väga? För att få visum o så menar jag.
Hon: Man skickar passet.
(Det förstod jag ju. Dumförklara mej mer liksom och varför vara trevlig?! Överskattat enligt henne antar jag)
Jag: Jaa, ookej. Man skickar bara passet till er alltså, så fixar ni allt, eller?.
Hon: Plus 500 kr och formuläret.
Jag: Eh, okej...? Formuläret... Var kan man få tag i det då?
Hon: På hemsidan.
Jag: Okej, men då skickar vi vårt pass med ifyllt formulär, plus 500 SEK var till er då. Jahaa, tack så mycket då. (utan att fråga efter hemsideadressen. Smarboll!)
Hon: Ja. Hej då.


Hoppas att dom är trevligare i Tanzania.

Nog om det. Här är iaf lite bilder från Tanzania (vilka ja snott från nätet, eftersom jag inte kunnat ta egna än. Men dom kommer. Var så säker!). Självklart vill jag bara göra alla er som ska vara hemma i kalla Skandinavien superdupermega-avundsjuka, då jag springer runt i solen bland flamingos och elefanter. 38 dagar kvar!

Kilimanjaro
Kilimanjaro. Världens högsta "ensamstående" berg!


Ngorogoro
Lejon och flamigos i Ngorogoro-kratern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt