h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Luuk ROCKAR!

Publicerad 2007-02-04 00:45:24 i Allt-i-ett,

Ja, då var första deltävlingen i årets Melodifestival avklarad.

Kan inte direkt påstå att jag blev kär i någon låt. Fick ingen WOW-känsla. Trist. Uno & Irmas låt var nog ändå den jag diggade mest. Hade de bara tagit bort sisådär 10 stycken "God morgon" i låten hade jag nog röstat på den, men nu fanns dom ju där. Röstade inte på nån.

Man ska ju inte klaga på vem som gick vidare, eller inte, om man själv inte drog sitt strå till stacken. Jag vill ändå lägga in mitt veto på Anna Book. Det är inte alls för att hon är överviktig eller så, utan för att låten var kass och hon själv är SÅ 80!

Jag tycker att det ska finnas ett alternativ till att rösta FÖR någon. Man borde kunna rösta EMOT någon. Tänk dig scenariot: du vet inte vem du vill ska gå vidare. Spelar liksom ingen roll, men du vet bara vem du absolut INTE vill ha med. Då vore det ju superpraktiskt om man kunde ringa in minusröster på delagare. Jag skulle då minusröstat flera gånger på Anna Book. Inget personligt mot dig Anna, men jag gillar dig bara inte. Man kan inte gilla alla. Det har nån klok människa sagt.

Jag gillade dock Luuk. Nä, inte gillde. ÄLSKADE. Svt hade inte kunnat välja någon bättre. Asgrym!

Luuk kommer troligen att få en massa skit från gnällga tanter som inte har något bättre för sig än att ringa in och klaga. Typiska tanter [läs: satkärringar] som tar bussen för 13:- tillbaks till Ica för att skälla ut en oskyldig kassörska för att rabatten 3 för 10:- (istället för ord pris 11:90) på jäst inte dragits, vilket den för övrigt brukar ha gjorts längst ner på kvittot. ORKA!

Jag kom lite ifrån ämnet där, sorry. Luuk var det. Najs! Tycker att det var kul och häftigt att han vågade driva med schlagernördar, musiken, artisterna och folket. Hans humor förstås säkert inte av alla, men men. Their loss. Det var precis my kind of humor. Luuk höjde hela showen 11 steg. Asgarv och skrattattacker om varandra bjöds man på.

Hade man kunnat rösta på programledare hade jag ringt många ggr. Som tur är kommer han med i samtliga deltävlingar och slutliga finalen. Supert! Borde kunna skicka honom till Helsingfors. De hade vart nåt!

PH - släng dig i väggen. Luuk regerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt