h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Liar liar

Publicerad 2007-02-21 00:16:52 i Allt-i-ett,

Jag ljög idag.

Inte bara en sån där liten vit lögn som inte ens gör en fluga förnär, utan jag ljög på riktigt. Blåljög helt enkelt! Min tunga borde vara kolsvart. Btw, vad är det med alla färger egentligen?! Hur kommer det sig att en färg kan definiera hur illa/dålig en lögn är? Vem bestämde att blått skulle vara fult? Jag köper att vitt står för oskyldighet, men blått? Vad har blått gjort egentligen? Iofs så gillar jag inte direkt blått, så fine by me. Men tänk de stackrarna som älskar blått. Min mamma till exempel. Blåljuga för henne borde ju vara den finaste typ av lögn. Eller? Nä jag erkänner. Jag tog det ett steg för långt där. Sorry. Jag acceperar bara att blåljuga är jättefult!

Tillbaks till min lögn.

Det värsta är att jag inte ens har dåligt samvete, nu efteråt. Det rör mej inte i ryggraden. Jag blir nästan rädd för mej själv för att jag ljög så bra och det lät såpass trovärdigt att jag trodde mej själv. Lura sig själv är en god prestation. Undra om man kan skriva det på sitt CV? ... ... ... Med lite eftertanke. Det är nog knappast en bra idé. I know! 

Tänkte iaf bekänna min lögn och be samtliga berörda (typ alla i hela Sverige) om ursäkt. Men alla främst till killen på Radiotjänst i Kiruna. Förlåt att jag sa att jag inte hade en TV. Jag ljög. Men allt annat jag sa var sant. Jag SKA snart utomlands och jag SKA snart flytta och HAR heller inte tänkt o köpa en TV snart (iofs eftersom jag redan har en, men ändå...).

Å andra sidan har jag nog inte nån TV snart längre. Den har nämligen börjat avge sig en viss osande doft ibland när jag sätter på den [läs: tillför ström genom att knäppa på en knapp på fjärrkotrollen]. Luktar ungefär som när man använt små elapparater, exempelvis en elvisp, för länge. Fast tio gånger värre. Just därför är det heller ingen idé att anmäla TV-innehav, eftersom min TV troligen kommer att kapitulera vilken dag som helst.

Nu vet jag ju att det är kört för mej vad gäller att bli en offentlig profil, framförallt på politikfronten, men jag gråter inte blod för det. Svriges förlust. :p Man kan ju tycka att jag borde betala licenspengar eftersom jag studerar medie- och kommunikationskunskap och faktiskt värnar om SVT. Det gör jag, men jag anser mej själv ha dispens från att betala så länge jag är student. Jag ska betala i framtiden! PROMISE!

Härmed lovar jag att betala TV-licens så fort jag har fått ett riktigt jobb. Förutsatt att jag verkligen har en TV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt