h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

After work och bowling

Publicerad 2007-02-03 16:24:17 i Allt-i-ett,

Var på After Work på Pipes of Scotland med ett gäng igår. Eller för vår del skulle man ju kunna kalla det "After school" eller "After Seminarium".

Vi blev dock lite förundrade, då barbordet till vår besvikelse inte var fylld med de vanliga krispiga kycklingvingarna, mumsiga klyftpotatisarna och halvtaskiga köttbullarna, utan enbart bestod av pizza-slices av olika slag. Och för att citera Malin: "De har sånna tjocka bottnar. De är inge gott." Detta blev ändå inget hinder, utan vi högg, om ändå inte glatt, in i buffén. Man kan ju faktiskt inte ha så höga krav på en buffé inklusive öl för 39:-. Vi blev dock förvånade eftersom pizza-slicen var riktigt goda när dessa dränktes i både vitlöks- samt hamburgerdressing. Nyttigt? Jo då. Vi käkde morötter och gurka till. Eller ja, jag höll mej självfallet ifrån gurkan, men åt desto fler morötter!

Proppmätta och några öl senare drog vi oss mot giraffen för att bowla. Vi körde alla olika metoder och strategier inför hur det hela skulle resultera. Vem skulle glänsa och vem skulle bokstavligt ligga i rännan... Malin och Josse körde på att de var SÄMST och aaaldrig skulle komma över 50 poäng. Inte för att jag spelat mycket, men menade att vi alla (särkilt jag) borde komma över den siffran... L-L och John hörde till de dryga som menade att ingen kunde slå dom...Hehe

Mycket stämde, men ändå inte. L-L regerade faktiskt, men jag vill påpeka att hon var den enda som var nykter. Kan tyckas vara en dålig ursäkt, men men.. haha... Malin gick o vann första serien med de fyra som skulle vara "sämst". Vet inte HUR jag blev malplacerad i denna grupp, men Malin var inte alls så dålig som hon gav sken av. Jossan ryckte också upp sej i  senare serie. Jag var inte kass jag heller. Blev den där tråkiga som ligger i mitten, men var ändå uppe i ledning nån gång. Måste ju påpekas. Fick både strike och spärr. Jag KOM över 50 poäng.

Okej, jag erkänner. Jag är inte bäst på att bowla, me å andra sidan kan man inte va bäst i allt.
Jag jobbar på de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt