h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Att se norsk ut

Publicerad 2008-11-15 19:00:24 i Allt-i-ett,

Samtal på Sushiking.

Jag: En Dagens med tio bitar tack.
Sushikillen: Ti biter ville du ha?
Jag: Ja, precis. Tio bitar.
Sushikillen: Du ser ikke svensk ut.
Jag: Eh. Nehej.
Sushikillen: Nei, du ser ikke svensk ut i det hele tatt.
Jag: Okej, men jag är svensk iallafall.
Sushikillen: Du ser ut å være norsk.
Jag: Tystnad.
Sushikillen: Veldi norsk.

Han vände sig om och började med sushin jag precis beställt samtidigt som han nynnade med i Michael Jackson-låten som spelades på radion. Jag satte mig och bläddrade i ett magasin utan att läsa; utan att ens notera bilderna. Jag var disträ. Det enda jag kunde tänka var: Ser jag norsk ut?

Vet fortfarande inte hur jag ska tolka det. Jag intalar mig själv att sushikillen menade det som en komplimang.

Ja, en komplimang var det nog.
En komplimang.

Kommentarer

Postat av: mari

Publicerad 2008-11-19 18:50:30

Hahaha... vet du hur en "veldi norsk" ser ut?



Hon/han (komiskt att könet är oberoende) har levis 501 uppdragena så långt det bara går så att de ser ut att vara 10 cm för korta och för att vara helt säker på att de skall sitta kvar så har de ett brunt skärp som håller dem på plats. Sen kommer vi till den klassiska lusekoftan som inte går av för hackor. Som inte detta vore nog så har de seglarskor....



SKULLE GE MK FÖR ATT SE DIG GÅ OCH HANDLA SUSHI "VELDI NORSK" !! asgarv



H-lena är ledsen att säga det men det är ingen komplimang :(

Postat av: H-lena

Publicerad 2008-11-20 09:20:56

Gah, I knew it! Satan...



Icke att förglömma som "veldi norsk" är vita tubsockar i plasttofflor från adidas [läs: addidass], året runt.



Hoppas att min flytt till Sthlm svenskifierar mig snabbt igen. Men å andra sidan litar jag inte helt på en Michael Jackson-nynnande sushi-kille med långt hår heller. Jag ser INTE "veldi norsk ut". Tack!

Postat av: mari

Publicerad 2008-11-25 16:52:40

Satan... hade glömt de vita tubsockarna och adidastofflorna måste vara för länge sedan jag vari i norge ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt