h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Tid är pengar?

Publicerad 2011-05-30 13:26:06 i Allt-i-ett,

Om man beställer en taxi, typ till klockan sex på morgonen, och man kommer ner till den väntande taxibilen först 6:05, står som regel taxametern på sisådär åttio kronor redan. Jag vet av erfarenhet.

Förra veckan däremot, när jag hade beställt en taxi till just 6:00, var det JAG som stod och väntade på TAXIN i fem minuter. Men fick jag någon väntrabatt för det? Nej, bara en klen ursäkt.

Är inte min tid värd lika mycket?



P.S. Lite sugen på att höra av mig till taxibolaget och fråga hur det ligger till på den fronten. Kan man begära väntrabatt på en förbeställd taxi som är försenad? D.S.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-05-31 12:45:19

DO IT! På jobbet förbeställde vi en stortaxi från en konferens en gång som inte kom på över 1,5 h! Och vi var typ fem konsulter som kostar över tusen spänn i timmen...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt